Image Alt

Alexei Gordini Pop-Up näitus “Second hand paintings”.

Info

Kuupäev: 10.08.2019
Uksed: 18:00
Vanus: 18+

Laupäeval kell 18.00 avame IN August festivali raames Pärnust pärit kunstniku Alexei Gordini Pop-Up näituse “Second hand paintings”

Kunstiturgu vaadeldes võiksin mina jagada kunstitööde hinnad kolmeks liigiks. Kõrgemas hinnaklassis on kaasaegne kunst mis eksisteerib „valgetes kuubikutes“ ja moodsates muuseumides.
Teisel kohal on nii öelda dekoratiivne kunst mida saab soetada kunstipoodidest, suveniirpoodidest ja kunstnikute privaatsetest stuudiotest-kauplustest. Kõige odavamad kunstiteoseid leiab komisjonipoodides. Sest nad on anonüümsed. Nende autor on ei ole teada meile.

Oma 1967 aastal ilmuvas essees „Autori surm“ Roland Barthes mainib, et autori isiklikku kogemust ja tema loomingut peab lugema eraldi. Lugeja või vaatleja ei pea autorit teadma, et kunstiteosest aru saada, pigem peab vaataja oskama seda ise lahti seletada toetudes just oma elu kogemusele, mitte kunstniku omale.

Tööde kvaliteet ei mängi mingit rolli, kuna kaasaegse kunsti valdkonnas maksab mitte meedium ja oskus vaid autorlus ja lood autori taga. Mingis mõttes kaasaegne kunst võitleb „autori surmaga“ sest kunstiobjekt tihti mängib üsna vähem rolli kui selle looja.
Et aru saada kaasaegsest kunstist peab tihti teadma kunstniku lugu ja tema elu konteksti. Kunstitöö olemine „valges kuubikus“ ja sellega seotud elitaarne tunne, võitleb globaalsega meedia vooluga mis on iseennast intellektuaalne kontent ilma autorita.
Olles ise kunstitegelane ja oma kunstiga raha teeniv isik, küsimused autorlusest ja turust panevad mind mõtlema kunsti tähenduse ja selle aktsipteerimise üle. Maalid mida olin kaua aega second hand poodides vaadanud olid autorluse suhtes „süütud“, puhas visuaalne materjal. Vaatajana polnud mul mingit teist võimalust ilma fantaseerimatta teada saada millised lood võiksid olla nende taga. Antud projektiga avatakse vaatajale kaks kihti. Üks on anonüümsus ja autori mitteeksistents, teine aga agressiivne autorluse sissemurdmine.
Second hand maalid, üle maalitud fraasidega kunstniku isikliku olemisest saavad mingis mõttes „Scrhödingeri kassiks“. Olles samal ajal anonüümsed, on nad konkreetse kunstniku tunnetest läbi imbunud. Olles samal ajal turu „outsiderid“ on nad kaasaegse kunsti turu osaks muutnud tänu kaasaegse kunstniku puudutamisele.

ENG

Following the prices on the art market I can clearly separate 3 categories. Contemporary art that can be found in “white cubes” and modern museums is in the highest class. Decorative art, usually found in art stores, souvenir stores and private studio-shops is located one step lower. The cheapest artworks can be found in second hand shops. And that because they are anonymous. Their author is unknown.
In his novel “Death of Author”, written in 1967, Roland Barthes claims that we need to separate author´s personal experience from the actual art he is doing. Reader or viewer do not need any person of author to interpret the piece, rather able to understand it relating only to their own experience.
The quality of the work does not play a big role, because in the field of contemporary art not medium but the person of the artist costs. In that sense contemporary art is fighting the “death of author” because often the person of the artist is much more important than what he is doing. To understand the meaning of a contemporary art piece you need to know the context including artist`s biography and some personal information. Presence of the works in “white cube” and elite feeling about it fights the global media stream which can be described as an intellectual content without author.
Being an art selling artist myself I am thinking a lot about meaning of the author in market based relationships. Paintings I have noticed in second hand stores where innocent in the sense of authorship, just pure visual material. As a viewer I didn’t have any other possibility beside of imagining stories behind them.
With the given project two layers are displayed. One is anonymity and author`s nonexistence. The second one is author`s brutal vandalizing invasion. Author`s resurrection after his death. Second hand paintings, painted over with critical notes from artist´s personal experience are becoming some kind of Scrhödingers cat. Being anonymous they are impregnated with certain artist thought at the same time. Being outsiders of the art world, they became contemporary art pieces, because the person of contemporary artist had retouched them.